Lezajlott a 2012. évi Országos Életvitel verseny.
Eredmények
A Váci Mihály Általános Iskola telephelye Dózsa György Általános Iskola mindig is fontos céljának tekintette és tekinti a sport- és tanulmányi versenyeken való részvételt, illetve azok megrendezését, hiszen így nyílik lehetőség a tehetséges tanulók kiválasztására, valamint az általános iskolai korosztály átlagon felüli adottságokkal, képességekkel rendelkező tanulói számára a megmérettetésre. Ezek a versenyek segítik a szaktanárok tehetséggondozó munkáját, valamint hozzájárulnak a magyar közoktatás színvonalának fejlesztéséhez és az eredményeinek bemutatásához.
Iskolánk egyik pedagógusa – Ablonczy Dánielné - indította útjára 11 évvel ezelőtt az életvitel versenyt, s lehettünk mi akkor az első országos verseny házigazdái. Diákjaink számára minden évben nagy sikerrel rendezzük meg a verseny iskolai fordulóját, s több alkalommal adtunk helyet azóta is a megyei fordulónak. Az elmúlt évek pozitív tapasztalatai alapján döntött tantestületünk úgy, hogy a 2011 / 2012-es tanévben ismét felvállalja az országos verseny rendezési jogát.
Az idei döntőre 9 megye 11 háromfős csapata nevezett. A rendezvényen a versenyző csapatok, a felkért zsűritagokon és a meghívott vendégeken kívül, iskolánk pedagógusai és diákjai is képviseltették magukat.
A rendezvényünk célja, hogy a tanulók szűkebb környezetükből kitekintve megismerkedjenek az „életünk”játékaival, azokkal, amelyek mindennaposak körülöttünk és megmérettetés elé állítanak minket egy-egy területen. A tantervi tananyagot ötvöztük a korszerű információhordozók segítségével gyűjtött ismereteikkel, amelyek elméleti és gyakorlati alkalmazásáról is számot adhatnak a diákok a témával kapcsolatos tudásukról. Célunk minél többféle közösségi játék szabályának ismerete, valamint ősi és régi magyar játékok felelevenítése.
A legfontosabb feladat „A játék szerepe az életünkben” címhez kapcsolódva az egyes témakörök elméleti és gyakorlati feladatainak összeállítása volt. A magas szakmai színvonalú munkát iskolánk pedagógusai végezték. A témakörvezetők munkáját, illetve az értékelést külső szakmai zsűri segítette. Témakörök:
· barkácsolás –saját tervezésű társasjáték készítése fából
· háztartási ismeretek – textilgondozás, tisztítás
· információs iroda (angol, német) – nyelvi játékok
· könyvtár
· meglepetés - saját tervezésű társasjáték készítése papírból
· környezetvédelem – memória játék
· posta –képeslapok tervezése, informálódás
· számítástechnika – népi játékleírás
· terítés – teríték összeállítása, kapott anyagokból
· logika – táblajátékok
A verseny második fordulóját a természetes környezetben kialakított Szabadtéri Bányászati Múzeumban folytattuk, hiszen így lehetőségünk nyílt arra, hogy az ipari munkások, elsősorban a bányászok élet- és munkakörülményeit bemutassuk, s ez által nem titkolt célunk a bányászhagyományok megismertetése, életben tartása volt - játékos formában. A verseny külső helyszínen való lebonyolításhoz múzeumpedagógus segítségét kértük, ezáltal múzeumpedagógiai foglalkozáson is részt vettek a versenyzők és vendégek.
A verseny ideje alatt a felkészítők, a technikatanárok és a vendégek számára szakmai továbbképzést szerveztünk, mely a Tehetségfejlesztő táblajátékok iskolai alkalmazásának lehetőségeiről szólt.
A verseny után a diákok és pedagógusok megismerkedhettek városunkkal. Szabadidős programként kirándulást szerveztünk számukra Tatabánya jelképétől, a Turul-emlékműtől az erdei sétaúton át a Szelim barlanghoz. Az utaztatás nosztalgiabusszal történt.
Az eredményhirdetés után nem csak a győztes csapat távozott elégedetten. A győztesnek járó vándorkupa - megosztva az első helyért- Debrecenben és Tatabányán pihen, várva a jövő évi országos fordulót.
Gere Attiláné |